Deloitte Mobil Kullanıcı Anketi 2015

Bu hafta içerisinde yayınlanmış olan Deloitte’un Global Mobil Kullanıcı Anketi 2015 – Türkiye Yönetici Özeti içerisinde oldukça enteresan bilgiler ve tespitler var.

Mesela ülkelerin akıllı telefona olan bağımlılıkları karşılaştırıldığında, ortalama ve üzeri bağımlılık seviyesi (/gün içerisinde 50 defadan fazla kontrol etme) en yüksek olan ülke Türkiye..

2016-05-14_11h34_22

Yine katılımcıların büyük kısmı güne başlarken ve yatmadan önce kontrol amaçlı telefonlarına bakmaktadır. 2016-05-14_11h36_55

Her 3 kişiden 1’i uyandıktan sonra 5 dakika içinde telefonuna bakmaktadır; bu oran 18-24 yaş grubunda en yüksek seviyesine ulaşmaktadır

2016-05-14_11h37_49

Bu ve bunun gibi tespitler için raporun tamamına buradan erişebilirsiniz.

 Türkiye, dinamik genç nüfusu nedeniyle dünyada cep telefonu bağımlılığının en yüksek olduğu ülkelerden birisi olarak öne çıkmaktadır. Akıllı telefon sahipliğinin artması ile bağımlılığın gelecekte daha da artacağı öngörülmektedir.

  • Türkiye’de kullanıcılar, cep telefonlarını günde ortalama 70 kere kontrol etmektedirler. Bu, uyanık kalınan zaman zarfında yaklaşık her 15 dakikada 1’e denk gelmektedir.
  • Diğer ülkelere kıyasla Türk kullanıcıların görsel medya içeriklerini (video ve fotoğraf gibi) daha sık tükettikleri görülmektedir.
  • Tüketiciler iletişim uygulamalarına ek olarak alışveriş sırasında bilgi almak için telefonlarını sıklıkla kullanmaktadır. Bu trend, ilerleyen yıllarda mobil ticaretin ve mobil ödemenin daha da yaygınlaşacağına işaret etmektedir.
  • Video içeriklere olan talebin ve sosyal medyada fotoğraf paylaşma alışkanlığının yüksek olması nedeniyle Türkiye pazarı, mobil operatörler için fırsatlara açık bir pazar olarak öne çıkmaktadır.
  • 4.5G teknolojisinin pazara girmesi ve yaygınlaşması ile canlı TV/Video, görüntülü konuşma ve VoLTE gibi hizmetlerin kullanımının artması beklenmektedir.
  • Türk kullanıcılar diğer ülkelere kıyasla fotoğraf çekmeye ve paylaşmaya çok yatkın bir kullanıcı grubu olarak öne çıkmaktadır. Tüketicilerin yarısından fazlası (%53) günlük olarak fotoğraf çekmekte ve bunu sosyal medyada paylaşmaktadır.
  • Telefonun günlük hayatta yoğun kullanımı yaşam alanlarında çatışma yaratma riskini artırmaktadır. Tüketicilerin yaklaşık %20’si karşıdan karşıya geçerken ve araç kullanırken telefonunu kullandığını belirtmiştir.
  • Bir diğer sosyal risk faktörü ise yaş grupları arasında sosyal alanlarda telefon kullanım sıklığı arasında farklılıklar olmasıdır.
  • Örneğin; aile ile birlikte geçirilen zamanlarda 18-25 yaş grubu 45-50 yaş grubuna göre iki kat daha fazla telefon kullanmaktadır.
  • Yüksek telefon kullanımı ve genç kullanıcıların farklı uygulamalara hızlı uyum sağlaması, Bilgi Toplumu’na geçiş aşamasında yeni giriş fırsat alanları olarak değerlendirilmelidir.
  • Tercih edilen iletişim aracı olarak anlık mesajlaşma kullanımı her geçen gün artmaktadır; buna karşın SMS ve sesli konuşma kullanımı düşmektedir
  • Kullanıcıların cihaz harcama planları incelendiğinde 2014 yılına paralel şekilde gelecek yıl içerisinde de akıllı telefona yönelen yüksek talebin devam edeceği görülmektedir.
  • Türk tüketicilerin telefon değiştirme hızı yüksek olan bir tüketici kitlesidir; tüketicilerin %80’i 3 yaşından küçük telefon kullanmaktadır.
  • Akıllı telefonlar için en çok kullanılan kanal %60 ile mağaza kanalıdır. İnternet kanalının payı ise %2 olan perakende geneline göre çok yüksek bir oranla %16’dır. Satın alma kanalında bir diğer veri ise bedelsiz alım oranıdır.
  • Türkiye’de her 2 telefondan 1’i biri el değiştirmektedir. Bu telefonların %70’i akrabalar ve arkadaşlar arasında el değiştiriyor, gerisi internet üzerinden satılıyor ya da yenisi alınırken takas yapılıyor. Yedek olarak saklanıp kullanılmayan telefonların oranı %37
  • Müşterilerin mobil operatörlerden, internet hizmeti sağlayıcılardan ve içerik sağlayıcılardan farklı beklentileri bulunmaktadır:
  • Mobil Operatörler: İnternet erişim hızı
  • İnternet hizmetleri: Kablosuz internet erişim alanı ve kalitesi
  • İçerik sağlayanlar: Müşteri hizmetleri kalitesi
  • Türk kullanıcıların internete bağlanırken en sık tercih ettiği yöntem WiFi’dır. Son yıllar içerisinde 3G yaygınlığının artışı ile beraber WiFi tercih edilme oranları düşmüştür. 4.5G’nin yaygınlaşması ve veri paketlerinin ücretlerinin düşmesi ile WiFi’ın payının düşmeye devam etmesi öngörülmektedir.
  • Akıl telefon sahipliğinin artışına paralel olarak mobil reklam, mobil ticaret ve mobil ödeme Türkiye’de yaygınlaşmaktadır:
  • Mobil reklam/video reklam: Türk tüketicilerin en çok hatırladıkları ve tepki verdikleri video reklamlar bir video izlemeden önce yayınlanan reklamlardır.
  • Mobil ticaret: Kullanıcıların %85’i alışveriş sitelerine telefonları üzerinden erişmektedirler. %19’u ise diğer cihazlar yerine alışveriş yapmak için telefonunu tercih etmektedir.
  • Mobil ödeme: Mobil ödeme yapan kullanıcıların payı Türkiye’de %17’dir.
  • İlerleyen dönemlerde iyi uygulamalar ve tüketicilerin güveninin artması ile beraber artmaya devam edeceği öngörülmektedir.

 

Deloitte Mobil Kullanıcı Anketi 2015” üzerine bir yorum

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s