10 Kelimeyle Yöneticilik

Tesco’nun 14 yıl boyunca CEO’luk görevini sürdüren Sir Terry Leahy, deneyimlerini kitaplaştırarak “10 Kelimeyle Yöneticilik” adıyla yayınladı. Sir Terry Leahy bu 10 kelimeyi ve içeriklerini şöyle ortaya koyuyor;

  1. Gerçekçilik

Organizasyonlar gerçeklerle yüzleşme konusunda berbattır. Bir türlü gerçeklerle yüzleşmek istemezler. Çünkü kendi gerçeklik sürümünüzü tanımlamak ve başarı ile başarısızlığı ona göre değerlendirmek çok daha kolaydır. Oysa benim deneyimlerim, gerek başarıya ulaşmada gerekse onun sürdürülmesinde gerçekliğin çok önemli bir rol oynadığını ortaya koyuyor.

2. Sadakat

Aslında her organizasyonda sadakat duygusunun bulunması ve yaygın olması gerekiyor. Yaygın sadakat ve bunun kalıcı hale getirilmesi, şirketler için hedeflerin en iyisidir. Sadakat arayışının kalbinde bir asırlık şu fikir yatar; “Siz diğer insanlarda aradığınız davranış tarzlarını ödüllendirirsiniz.”

3. Cesaret

İyi stratejilerin cesur ve cüretkar olması gerekir. İnanlar düşündüklerinden daha fazlasını yapabildiği zaman gergin olmak zorundadır. Hedefler heyecan yaratmalıdır ve belki bir parça da korku. Her şeyin ötesinde onların ilham vermesi ve organizasyona bir seçenek sunması şarttır: “Ya ihtiras dolu olun ya da olduğunuz gibi kalın.”

4. Değerler

Başarılı şirketlerin tamamının çalışanları tarafından benimsenen güçlü değerleri vardır. Onlar, yöneticilerine kendi mevkilerine sahip çıkmalarını ve fırtınaya yakalandıklarında kayalar altında kalıp ezilmemelerini sağlayan temel kuralları sunar. Bir şirketin davranış tarzını, nelere değer verdiğini ve bir sorunla karşılaştığında ne yapacağını değerleri belirler.

5. Eylemcilik

Niyet asla yeterli değildir. Şayet etkin bir şekilde uygulanmıyorsa yapılan planların hiçbir anlamı yoktur. O nedenle sadece düşünmek ya da planlamakla yetinmeyip harekete geçmek gerekiyor.

6. Dengeli Olmak

“Dengeli bir organizasyonda herkesin hep birlikte ileriye doğru gittiği, doğru yöne yol aldığı ve bürokrasinin her köşeye sızmasına izin verilmeyen bir kurumdur”

7. Basitlik

Hızlı ilerleyen ve hızlı büyüyen herhangi bir şirkette, değişiklik yapmak kolay değildir. Bu gibi durumlarda benim çözümüm ise oldukça açık; İşleri basitleştirmek. Hayatın spagetti gibi karmaşık sorunlarının tek ilacı bence basitliktir.

8. Yalınlık

Sürdürebilir tüketim, daha az doğal kaynak kullanan mal ve hizmetlerin arzu edilme derecesine bağlıdır. Yalın düşünerek yeşil olabilir ve daha azına çok daha fazlasını üretebiliriz.

9. Rekabetçilik

“Rakipler ve rekabetin kendisi, şirketlerin muhteşem öğretmenleridir. Ancak, siz siz olun sakın rakipleriniz ufukta görününceye kadar beklemeyin. Onları siz arayıp bulun. Ancak bu durumda rekabet gücünüzü artırabilir, rekabette öne geçebilirsiniz”

10. Güvenmek

Liderliğin temelinde güven yatar. İnsanlar, size güvendiğinde kendi çıkarlarının sizin ellerinizde güvende olduğunu hisseder ve sizin vizyonunuzdan, yeteneklerinizden, muhakeme becerilerinizden ve kararlılığınızdan asla şüphe duymazlar.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s