Kitap Okuyana Bedava Saç Kesimi

EğitimPedia sitesinde az önce gördüğüm bir yazı beni bu kadar olumsuz haberin arasında gülümsetti. Ülkemizde de yapılabilir mi acaba?

Okula dönüş zamanı yaklaşıyor ve birçok öğrenci için özellikle de okuma güçlüğü çekenler için bu biraz stresli olabiliyor. Bu nedenle, Iowa Comiskey Park’taki okula dönüş eğlencesinin bir parçası olarak yerel berber Courtney Holmes de özel bir şeyler yapmaya karar verd. İki çocuk babası berber, ona kitap okuyanların saçlarını bedava kesme kararı aldı.

USA Today gazetesine “Çocuklar içeri geliyor ve onlara ‘Masaya gidin ve sevebileceğinizi bir kitabı alın. Eğer okuyamazsanız anlamanız için size yardım ederim ve birlikte okuyabiliriz’ diyorum” diye konuşan Holmes, “Dürüst olmak gerekirse, şaşırdım. Sıra dört çocukla başladı ve sonra hatırladığım şey, 20 çocuk olduğuydu. Bütün çocuklar okumaya istekli bir şekilde saç kesimi için bekliyordu” diyor.

Birçok çocuk yüksek sesle okumaktan çekiniyor. Bu nedenle berber Courtney Holmes, bununla ilgili bir şey yapmaya karar verdi.

barber-free-haircut-read-books-courtney-holmes-8

Ona kitap okuyan her çocuğun saçını bedavaya kesiyor.

barber-free-haircut-read-books-courtney-holmes-6

“Masaya git ve sevebileceğin bir kitap al. Eğer okuyamazsan ben anlamana yardım edeceğim ve birlikte okuyabiliriz.”

barber-free-haircut-read-books-courtney-holmes-3

“Bunun devam etmesini sabırsızlıkla bekliyorum.”

Aşağıdaki videoda hem Holmes hem de okula dönüş eğlencesini düzenleyenler bu kampanya hakkındaki görüşlerini anlatıyor. Birleştirici yönü güçlü bu tür kampanyaların devam etmesinin önemi üzerinde duruluyor. (Video, İngilizcedir.)

Kaynak: http://www.boredpanda.com/barber-free-haircut-kids-read-books-courtney-holmes/

Bir Cevap Yazın

