Gezici Yöneticilik

Rota Yayınları tarafından 1995 yılında basılmış olan “Japon Yönetim Teknikleri Batıda Nasıl Uygulanır?” isimli kitabını okumaya başladım. Daha 1. sayfasında Öndeyiş kısmındaki bölüm bir ders niteliğinde;
 
“.. O sabah İngilizlerin çay keyfini yaşayamadım. Saat 10’u vurduğunda Bay Murata ayağında kocaman çizmelerle fabrikaya dalıp yerlerde paspas yapmaya başlamıştı! Ondan sonra “gezici yöneticiliğe” başlayıp tek tek çalışanlarla selamlaşıp sohbet etti. Bir operatörün masasında bir miktar metal tozu gördü. Hemen elektrik süpürgesini alıp temizledi. Operatör kendi yapmak istemiş, ama İşletme Müdürü, “Lütfen işinize devam edin, benim yapabileceğim bir şey bu!” demişti. Bütün bunlardan bir ders çıkardım:
 
“Fabrikanızda dolaşırken, sizin yapabileceğiniz, ancak işçilerinizin işlerini kesmeden yapamayacağı bir şey görürseniz, hangisi şirketiniz için daha iyidir? Sizin yapmanız mı, işçilere yaptırmanız mı?”
 
Bu ders sadece verimlilik açısından değil, aynı zamanda yönetici kadrosu ile işletmenin alt kademeleri arasındaki kopukluğun giderilmesi açısından da önemli değil mi? Bunu yapan kazanır, bunu uygulayan verimli olur. Maalesef kasıntı, işçileri yok sayan, bir günaydını, sıcak bir merhabayı çok gören yönetici, patron, müdür sıfatlı kişilere de bu vesile ile selam olsun..
 
Bakalım daha okudukça neler öğreneceğiz. Bu arada hakikaten öğrenmenin yaşı yok🙂
 

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s