Google GeoMap

Google Spreadsheet kullanırken oldukça faydalı bir fonksiyona rastladım. GeoMap Chart hızlı şekilde ülkelere göre harita üzerinde veri görselleştirmenize yardımcı oluyor. Bir örnek ile açıklayacak olursak, Google Spreadsheet açıldıktan sonra Insert – Chart seçiyoruz. Chart Editor ekranında Charts alanında Map seçeneği altında iki adet seçenek geliyor. Buradaki birinci seçenek seçeceğimiz coğrafi lokasyona göre ülkeleri bütün olarak renklendiriyor, ikincisi ise verilecek dataları yuvarlak şeklinde ilgili lke ve/veya şehir üzerine gösteriyor. 

Ben örneğimde Türkiye’ye gelen turistlerin ülkelerini kullandım. 

GeoMap2

Ülkelere ait verileri oluşturduktan sonra Chart Editor içerisinden istediğim grafiği seçiyorum.

 

GeoMap1

Bu seçimden sonra karşıma boş bir dünya haritası geliyor. Bu harita üzerine geldiğimde sağ üst köşede bulunan kulakçığa tıkladığımda aşağıdaki şekilde bir menü açılacak.

GeoMap3

Bu menüde Advanced Edit seçeneğini seçerek verileri tanıtmam gerekiyor. Aşağıdaki şekilde “Data” kısmının sağ tarafından bulunan ızgara şeklindeki ikona tıkladığım zaman ilgili dataları seçmem isteniyor. 

GeoMap4

Örneğimde ilgili dataları aşağıdaki şekilde seçerek işlemi tamamlıyorum. 

GeoMap5

Ve işte ülkeler ve rakamlara göre otomatik şekilde harita oluşturuluyor. Çok kolay değil mi? 

 GeoMap6

İkinci örneğimde ise dünyadaki şehirlerin nüfus bilgilerini kullanacağım. Bunun için aşağıdaki şekilde datalarımı oluşturuyorum. 

GeoMap7 

Datalarımı oluşturduktan sonra ilk örneğimde olduğu gibi hangi grafiği kullanmak istiyorsam onu seçiyorum. Bu örneğimde ikinci grafik tipini seçiyorum. 

GeoMap8

Yine ilk örneğimde olduğu gibi şehirler ve nüfuslarına yönelik verilerin olduğu alanı Advanced Edit içerisinden girerek tamamlıyorum. 

GeoMap9

 

GeoMap10

Verileri tanımladıktan sonra dünya üzerinde şehirlerin nüfuslarına göre oluşturulmuş harita grafiği birkaç saniye içerisinde hazır.  

GeoMap11

 

Umarım faydalı olmuştur. Görüşmek üzere..

Bir Cevap Yazın

