Terfi Almayı Gereğinden Fazla Zorlaştırıyor Olabilir Misiniz?

 

Terfi Almayi Gereginden Fazla Zorlastiriyor Olabilir Misiniz

Yıldız çalışanlarınız şirketinizde yükselmek yerine şirketinizden ayrılmayı mı tercih ediyor? Bunun nedeni zamanı geçmiş terfi uygulamaları olabilir.

Bir şirket yöneticisi olarak, birini terfi ettirmeyi ne kadar zorlaştırıyorsunuz? Yöneticilerinizin, denetçilerinizin ve terfi almak için uğraşan kişinin verdiği emeğe değiyor mu? Yoksa en sonunda başka yerlerde iş arayışına girmek zorunda kalacak olan en hırslı, en yetenekli çalışanlarınıza Çıkış levhasının yerini mi gösteriyorsunuz?

Size, artık eskimiş olan, çalışanlarınızın şirketinize katkı sağlamasını ve şirketinizde basamakları tırmanmasının önüne geçiyor olabilecek birkaç terfi uygulamasından bahsedeceğim.

Terfi Senede Sadece Bir Kez Verilir

Kurumsallaşmış Amerika’da, terfileri yılda sadece bir kez, yıllık teftiş zamanı dağıtma geleneği var. Bu uygulama bir zamanlar çalışmış bir uygulama olabilir fakat bu dönemde eskimiş, zamanın gerisinde kalmış bir uygulama olarak göze çarpıyor.

Günümüzde hızlı ilerliyoruz. İnsanlar değişiyor, iş olanakları değişiyor, şirketler değişiyor.

Bir çalışan şubat ayında terfi için hazır olabilir çalışanı terfi ettirmek için gerçekten aralık ayını beklemek istiyor musunuz? O zamana kadar sizinle çalışmaya devam edeceğinden emin misiniz? Bu çekişmeli şirket ortamında eğer hak ettiklerinde onları terfi ettirmezseniz, en yetenekli elemanlarınız bile başka şirketler tarafından elinizden alınabilir.

Doğru, çoğumuz hala bütçe, onay vs. nedenlere bağlı olmamızdan dolayı senede bir terfi takvimini kullanıyoruz. Ben daha yaratıcı çözümler oluşturabileceğimizi düşünüyorum. Bazı şirketler dönem dışı terfilere “kötü göründüğü” için dudak bükseler de, ben hak edenin hakkını hemen aldığını ve şirketinizde kaldıklarında yükselebileceklerini görmenin çalışanlar için iyi bir motivasyon kaynağı olacağını düşünüyorum.

Belirlenmemiş İş Tanımları ve Gerekli Beceriler

Birçok şirkette, nasıl terfi alınacağı bile belli değildir. İş tanımları yayınlanmaz ve işler için gerekli beceri listeleri kesin çizgilerle belirlenmemiştir. Bir ortağın amirden, bir amirin müdürden farkını anlamak zorlaşır. Bir çalışan amirine milyon dolarlık şu soruyu soracaktır: “Nasıl terfi alabilirim?” Amir de sınırları belirlenmemiş bir şeyden anlamlı bir cevap çıkarmaya çalışacaktır.

Bu durum çeşitli uyumsuz uygulamalara yer açar ve şirketinizde kalıp da terfi almak için neler yapması gerektiğini öğrenmek yerine başka fırsatların peşinde koşmayı tercih edecek tatmin olmamış çalışanlara neden olabilir.

İş tanımlarınız ve gerekli beceri listeniz yeteri kadar açık değilse ve şirket içinde paylaşılmamışsa, insan kaynakları ekibiniz ve denetçilerinizle birlikte belli başlı rollerin ve sorumluklarla bir işi diğerinden ayıran özelliklerin ne olduğunu ortaya koyacak bir çalışmaya başlayın. Bu farklılıklar çalışanlarınızın ve denetçilerinizin ihtiyacı olan şeylerdir. Denetçiler bu farklılıkları kullanarak her seviyenin neler gerektirdiğini ve bir çalışanın o seviyeye ulaşmak için ne gibi becerilere sahip olması gerektiği açıklayabilirler.

Kaynak: Inc.com
Ceviri: LifehackTR.com
Çevirmen: Emre Aygün

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s