Plaza Türkçesi

Plazada çalışıyorsanız zaten bu dile hakimsiniz, peki ya ilk defa bir plazadan içeri adım atacaklar?

Onlar tuhaf bir gramerle süslenmiş, acayip okunuşlu, havalı görünen ama altyazı gerektiren bu dille karşılaştıklarında şoka uğrayacaklar ve biz halkımıza bu elit dili yeterince tanıtamadığımız için kendimizi suçlu hissedeceğiz. Sonuçta dil eğitimi anayasal bir hak!

Örneklere geçmeden önce Plaza Türkçesini akıcı bir şekilde konuşmak için 3 ipucu:

Sözcüklerin Türkçesi mevcut ve daha kısaysa İngilizcesini kullanın
İngilizce future continuous zamanını iyi öğrenin. Yapacağım yok, yapıyor olacağım var.
Etmek fiili sizin en iyi arkadaşınız, her sözcüğün sonuna ekleyin.
Artık hazırsınız.

Overload oldum, down durumdayım
Bir karamelli macchiato moralimi nasıl da BİR TIK arttırırdı.

Bu case’i handle edebiliyor olmalıyız arkadaşlar
HR, IT, CTS, UPS bütün departmanlara brief verelim, onların da bu case’e attach olmalarını sağlayalım. Face to face olabilmek önemli.

Reportların deadline’ı yarın fyi.
Ayrıca verileri process, dataları sort edelim!

Böyle bir durumda nasıl aksiyon alırdınız?
Ben sütlü alayım.

Sizinle hemen bir meeting set edelim.
Önce biraz brainstorming yapıyor OLURUZ, ardından da projeye inhouse go diyor OLURUZ.

Bu proje bizim için tam bir win win yaniii
Üstelik kurumsal assetlerimizi maximize edecek :))

Push edelim, push edelim, push edelim
PUSH, PUSH, PUSH, PUSH, PUSH, PUSH, PUSH, PUSH, PUSH, PUSH, PUSH, PUSH, PUSH, PUSH, PUSH, PUSH, PUSH, PUSH, PUSH, PUSH!

İngilizce bizim için nice to have değil must yani
Speak in english? I live in english.

Sizi hemen projeye assign ediyorum
Ayrıca taskleri de schedule ediyorum, mailleri de forward ediyorum, konuyu da finalize ediyorum.

Third partyler call back edildi mi?
Peki ya shareholderlar? Clientlar assemble edildi mi? Peki emailing yapıldı mı, yapılıyor oldu mu HI?

Bir üst levela atlama processinde, schedule’un çok gerisinde kaldık.
Bağa mı dedin?

Bu konudaki major concernümüzü clarify ettiğimizi sanıyordum?
What can I do sometimes…

Kaynak: onedio.com

Bir Cevap Yazın

