Bana Ne Çalışan Memnuniyetinden..!!

Birçok firma Müşteri Memnuniyetinden söz eder. Bütün yatırımları da bu doğrultudadır. Eğitimler bu yönde alınır. Bu doğrudur ancak atlanan bir şey vardır, “Çalışan Memnuniyeti”. Siz ne kadar yatırım yaparsanız yapın, eğitim aldırırsanız aldırın çalışanlar memnun değilse, tüm bu yatırımlar boşunadır!

İşyerinizin kurulum maliyeti ne kadar? Aldığınız ekipmanların değeri? Bu işin yürümesi için yaptığınız yatırımlarınız ne kadar? Amacınız ne? Tüm bunları niçin yaptınız? Para kazanmak değil mi? Peki, tek başınıza bunu yapabilir misiniz? Hayır! Neye ihtiyacınız var? İnsan kaynağına. İnsan kaynağını yani çalışanlarınızı seçtiniz, ekibinizi kurdunuz, bu ekibe emek verdiniz. Yetişmesi, işi öğrenmesi, verim almak için emek verdiniz, eğitimler aldırdınız(Bunları yapıyorsanız çalışanlarınıza önem veriyorsunuzdur.). Zaman ve para. Sonra! Sonra nedensiz ayrılmalar başladı. Verdiğiniz emekler, yatırımlar işten çıkan ekip arkadaşınızla gidiyor. Acaba “Nedensiz mi?”

Çalışan memnuniyeti eşittir, müşteri memnuniyeti. Çalışan memnuniyeti eşittir, işletmenizde daha uzun süreli çalışanlar. Çalışan memnuniyeti eşittir, kaliteli ve verimli iş üretilmesidir.

Acaba çalışanlarınız hangi süreçlerden ne kadar memnun? İşten ayrılan çalışanlarınız “Neden işten ayrılıyor?”, “Çalışanlarınızın işten ayrılma nedenleri niçin önemli?” Uzun süreli çalışmanın işletmeye kazandırdıkları ve kısa süreli çalışmaların işletmeye kaybettirdikleri neler? Hiç düşündük mü? Yoksa Ayşe gider, Özlem gelir, çalışacak adam mı yok diyenlerdeniz.

Memnun çalışanlar; işini keyifle yaptıkları için daha verimli ve üretken olurlar. İşini severek yapan ile sevmeden yapan çalışanlar ilk bakışta müşteriler tarafından algılanabilir. Çalışanları heyecanı, çalışma aşkı, müşterileri heyecanlandır ve aşka getirir. Bilim de bunu söyler, çünkü “Beynimizin Ayna Nöronları” devrededir. Aynı zamanda işini severek keyifle yapan çalışan, çalışma arkadaşını da etkiler. Çünkü onunda beyninin ayna nöronları devrededir. Kurumunuzdaki sürekli mızmızlanan, şikâyetçi bir çalışan “çalışma arkadaşını” daha çok etkiler. Zira insanlar olumludansa, olumsuza daha çok duyarlıdır.

Çalışan memnuniyet seviyesinin düşük olması ise; şirketler için ciddi bir maliyettir. Çünkü memnun olmayan çalışan, müşteri kaybıdır. Çalışma arkadaşlarının şevkini kıran modeldir. Memnun olmayan bir çalışan işten ayrılırken yanında sizinle ilgili çok şey götürür. O güne kadar kendisi için verdiğiniz emek, çalışmalar, öğrendikleri, almış olduğu eğitimleri ve zamanı götürür. Siz yeni bir çalışan seçtiğinizde, yeni çalışanın ekibe uyum ve işi yeniden öğrenme süreci ciddi bir zaman kaybıdır.

Bir mobilya mağazasına aldığımız arkadaşımız uyum süreci ve ürünü öğrenme süreci sonrası yaptığı ilk yatak satışı için mutluydu. Birisi tebrikler kutlarım dedi ve sordu;
-Ne sattın?
-Yatak
-Müşterin ne iş yapıyor?
-Bilmiyorum, sormadım ama burada Uncalı’da bir ev satın almışlar. Lara’da bir otelde kalıyorlar.
-Peki, diğer ev eşyalarını almışlar mı? Yeni ev satın almışlar ya!
-Sormadım, hiç aklıma gelmedi. -Ne kaçırdığının farkında mısın?

Satıcı kendini korumaya alır. Zaten bütçeleri dar yeni ev almışlar. Peki, Uncalı’da ev fiyatları ne kadar? En az 200 milyar. Lara’da otel fiyatları ne kadar? Ne kaçırdığının satıcı da, firma sahibi de farkında değil. Sattığı belki bir yatak ama kaçırdığı ise yüklü bir satış da olabilir. Peki, şimdi bu ne? Yeni bir çalışanın verimli oluncaya kadar ki maliyeti! Neden? Çünkü bir önceki çalışanını çeşitli nedenlerden dolayı çok kolay kaybetti de ondan!

Çünkü bir çalışan aynı sektörde çalışmış olsa bile o işletmeye, ekibe, kurallara, o firmanın felsefesine uyum süreci en az 3 ay ve satışta alacağı verimlilik gerçek verimlilik ise 1 yıl. Çünkü müşterileri ondan memnun kalıp referans oluşturması ve gerçek geri dönüşüm 1 yıldan sonra oluyor.

Çalışanlarınız neden memnun, neden memnun değiller? İşten ayrılan çalışanlarınız neden işten ayrıldı? Her ayrılan çalışan ile “Ayrılış Toplantısı” yapıyor musunuz? Ve giderken bize katabilecekleri neler var? Çok ilginç artık sizinle yolları ayrılacak ya, hiç söyleyemeyecekleri şeyleri rahatlıkla söylerler. Bu soruların cevabı size, işletmenizin bir fotoğrafını sunar. Bu fotoğrafı önünüze alıp yapacağınız yeni düzenlemeler ile yeni fotoğraftaki resmi yeniden düzenlersiniz. Birçok firma reklama yatırım yapar. En iyi reklamı ise işletmeden memnun ayrılan müşteri yapar. Aslında reklama yapılan yatırımın % 25’ini çalışan memnuniyetine ayırırsak reklamdan daha çok geri dönüş olur mu? Ne dersiniz? Çalışanlar nasıl memnun edilir?

Sevgilerimle,

http://www.izgorenakademi.com/index.php/company-blog/item/310-bana-ne-calisan-memnuniyetinden adresinden alınmıştır…

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s