50 Maddede Kötü Yöneticilik Eğitimi

50 MADDEDE (KÖTÜ) YÖNETİCİLİK EĞİTİMİ
1. İşletmede göreve başlama tarihinizi milat kabul edin, sizden öncesini tamamen yok sayın. Sizden önceki tüm yöneticileri kötüleyin, başarısız olduklarını söyleyin.
2. İşletmedeki tüm başarıların sahibinin siz olduğunuzu, tüm başarısızlıkların ise sizin dışınızdaki tüm çalışanlar olduğunu sık sık söyleyin.
3. Yukarıdaki maddeyi özellikle üst yönetim ile görüşürken yerine getirin.
4. Hiç kimse ile iletişim kurmayın, iletişim kurarsanız, sizi yanıltıp doğrularınızdan(!) uzaklaştırabilirler.
5. Kendi çevrenize çıkar ilişkisi ile bağladığınız bir grup kurun.
6. Üst yönetime sürekli tüm çalışanların başarısız olduğunu, sizin ve yakın çevreniz sayesinde işletmenin başarıdan başarıya koştuğunu söyleyin.
7. Tüm çalışanları sürekli işten atmakla tehdit edin.
8. Bir çalışandan aldığınız bilgi ile diğer bir çalışanı sıkıştırın, tehdit edin.
9. Sürekli karar değiştirin, ilk kararınıza uyan çalışanlarınızı azarlayın. ( Sürekli karar değiştirdiğiniz için, size tüm çalışanları sürekli azarlamak için güzel bir fırsat doğacaktır.)
10. Üst yönetim ile diğer yöneticilerin iletişimini tamamen koparın ki, yalanlarınız üst yönetim tarafından fark edilmesin.
11. Mevcut organizasyonu darmadağın edin, kim kime karşı sorumlu belli olmasın, bu dağınıklık içinde herkesi birbirine katın.
12. Söylediklerinizi sık sık inkâr edin ki tüm çalışanlar aptala dönsün.
13. Yakın çevrenizden birini tanrılaştırın.
14. Ücret dengelerini bozun ki, tüm çalışanların motivasyonu bozulsun.
15. Elde ettiğiniz bilgileri doğrulamaya uğraşmayın. İlk söylenene inanın.
16. Çalışanlarınızı toplantılarda, kalabalık ortamlarda tenkit edin, azarlayın. (Baş başa iken yaparsanız kimse duymaz, size faydası olmaz.)
17. Yakın çevreniz dışındaki hiç kimseyi taktir etmeyin, onurlandırmayın.
18. Size karşı gelme cesareti gösterenleri derhal yakın çevreniz dâhil edip, karşı tarafın güçlenmesini engelleyin.
19. Size sürekli yağ çeken çalışanlarınızı kollayın, mümkün ise çevrenizdeki ikinci halkaya alın.
20. Sizden önceki dönemden (Miladınızdan önceki) gelen yöneticilerin yetkilerini ellerinden alın. Ancak çıkarları ile fazla oynayıp onları kendinize düşman etmeyin.
21. Geçmiş dönem yöneticilerinden aldığınız yetkileri, yakın çevrenize, o görevleri yerine getirip getiremeyeceklerine bakmaksızın dağıtın.
22. Ancak işleri görevi yeni verdiklerinizin değil, eskilerin yürütmesini sağlayın.
23. Yetkisiz sorumluluklara dayanarak çalışanlarınızı sıkıştırın.
24. Mevcut pozisyonunuzdan yararlanarak geleceğe yatırım yapın, bu iş sonsuza kadar sürmeyebilir.
25. İşletmeye, vefa borcunuzun olduğu eski dostlarınızdan oluşan bir danışmanlar ordusu kurun.
26. Danışmanların bozduğu işleri çalışanlara düzelttirin. Böylece çalışanlarınızı daha çok bunaltabilirsiniz.
27. Yönetim biliminden bir örneği olmayan hiyerarşi kurun, herkes birbirine bağlı, ancak herkes size bağlı olsun. (Anladınız mı?)
28. Tek karar verici siz olun, kararın sonucu başarılı olursa sahiplenin, başarısız olursa derhal bir suçlu bulun.
29. Yaratılan katma değeri adil dağıtmayın, sizin için problem olabileceklere pastadan biraz daha büyük dilim verin, geri kalana hiçbir şey vermeseniz de olur.
30. Yönetim desteğinin önemini bildiğinizi sık sık ifade edin, ancak köstek olmayı sürdürün.
31. Debdebeye önem verin, masraf yapmaktan çekinmeyin, ancak çalışanların hakları söz konusu olduğunda cimri davranın.
32. Kişisel ihtiyaçlarınızı şirket olanakları ile karşılayın, yakın çevrenizin de böyle yapmasına göz yumun.
33. Talimatlarınızı sözlü verin ki, inkar ettiğinizde kimsenin elinde bir belge olmasın.
34. Size bir sorununu getiren çalışanınıza, siz kendi sorunlarınızın daha büyük olduğunu söyleyin. Çalışanın sorununu çözmeden gönderin.
35. İşgal ordusu gibi davranın. Yıkın, yakın, taş üstünde taş bırakmayın.
36. Çalışanlarınız dışında herkese şirin davranın, dışarıdan bakan hiç kimse sizin çalışanlarınıza yaptıklarınıza inanmasın.
37. Sorulara öyle cevaplar verin ki, karşınızdaki ne yapması gerektiğini anlamasın.
38. Her şeyi abartın, bire bin katın.
39. Karşınızdakinin sözü bitmeden hemen tepki gösterin ki konuşmasını sürdüremesin.
40. Affedici olmayın. (Sonra alışkanlık yapar.)
41. Herkesin size övgüler düzmesini isteyin, aksine davrananları fena halde haşlayın.
42. Korku salın, sizi gören yolunu değiştirsin.
43. Çalışanların söylediklerine şiddetle karşı çıkın ve hemen onların fikirlerini onlara sizin fikrinizmiş gibi aktarıp uygulamalarını isteyin.
44. Önce kişisel çıkarlarınızı gözetin. bir şeyler artarsa çalışanlarınıza verirsiniz.
45. Zayıf karakterli, onursuz ve çıkarlarını her şeyin önünde tutan bir çalışanı bulun ve çalışanların arasına salın, gerisini merak etmeyin.
46. Elinizi yakmamak için çalışanlardan bir yada bir kaçını maşa olarak kullanın.
47. Çalışanlarınıza küsün, Hiç gereği yokken hiddetlenin, masayı yumruklayın.
48. Tüm çalışanları küçümseyin, onlara tepeden bakın.
49. Bilimsel gerçekleri bile kendinizi haklı çıkartmak adına ret edin.
50. Ne söylendiğine değil, kimin söylediğine bakın. Sizin adamınız söylemiş ise doğru olması şart değil hemen kabul edin

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s