Google

Bugünkü konumuz  Google. Tek cümle ile temel felsefelerini açıklayabilen, önce iç paydasını mutlu etmeyi amaçlayıp, bunu beceren, kendilerinden evvel oluşmuş markalara sadece fonksiyon ile değil duygusal açılımlar ile de cevap veren, web arama, harita için dünya dillerinde jenerik isim haline gelen, bilgiye ulaşma özgürlüğü için Çin’e kafa tutan, dünyanın en değerli üç markasından biri olan Google.

Google, Motorola’yı aldı diye yazmıştı gazeteler. Hiç şaşırmadım desem? Önce kendi alt markallı yaklaşımları ile sundukları hizmetleri markalaştıracakları zaten kaçınılmazdı. Bakınız: Gmail, Google Map. Sonrasında içerik hizmeti sunmada en iyi olma stratejilerini YouTube’u bünyelerine katarak devam ettiler. Arkadan android işletim sistemi ile HTC gibi mobil telefonlarda da olarak sadece arama motoru ya da içerik sağlayıcı olarak kalmayacaklarını dünyaya göz kırptılar. Ve erozyona uğramış bir markayı aldılar.

Motorola’lı, android’li, youTube’lu, bir Google nereye gidiyor? Kim çekinmeli? Bence başta Apple. Google belli ki arama morotu ve içerik sağlayıcı olarak sunduğu farklı anlayışını, mobil araçlara da getirmeyi aöaçlıyor.

Microsoft. Çünkü zaten erozyona uğramış ve kendini bir türlü günün hızına uyduramayan bu dev çok hantal kaldı ve Google çevik bir şekilde bu yeni işletim sistemini laptop, tablet, PC hatta TV’lere de uyarlayabiliyor.

Sony. Çünkü Motorola’yı gençliğe müzik ve oyun ile ulaşmada kullanabilir. Nokia, iPhone ve HTC yetmiyormuş gibi şimdi bambaşka bir mobil telefon ile mücadele etmek zorunda kalabilir.

Blackberry. Çünkü iPhone’nun rekabet edemediği alanda Google konuya farklı bir içerik ve kullanım rahatlığı getirebilir.

Unu, yağı, şekeri ile Google çağın devi olmaya hazır. Ancak bu dev, halen çok çevik ve çok kuvvetli. Kuvveti marka gücünden ve hizmet anlayışından geliyor. Çevikliği ise insan kaynağı yaklaşımından. Çalışanına doğru ortamı, rahatı ve kolaylığı sunarken işlerini zevk alarak yapabilecekleri ortamı sunuyor. Sonucu da ortada..

İşte çalışanına verdiği değerin hizmete, inovasyona ve sonuç olarak markaya yansıması Google’ı oluşturuyor. Görünen marka kılavuz istemiyor.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s