Hadi Canım

Ankara İl Milli Eğitim Müdürü demiş ki “Kayıt parası isteyen müdürü açığa alırım”.. Bu sözü iyi niyetli olarak demiştir kesin ama buna “Hadi canım” demek dışında bir de gülüyorum..

Sayın Müdürüm; ahkam keseceğinize ve bu tip laflar sarfedeceğinize devlet okullarının her türlü masrafını velilerin üzerinden sağlanması ile ilgili kurulan düzeni gözden geçiriniz..

Sadece tabela değiştirilmesi ile oluşturulan binlerce “Anadolu Lisesi”nin hesabını veriniz..

YGS’de “0” çeken adayların üçe katlanmasının nedenini düşününüz..

Eğitim sisteminin bir türlü oturtulamamasını, çocukların yarış atına çevrilmesini, sonra da yalanla, dolanla şifre ile yapılan yerleştirme sınavlarının, yap boz usulü eğitim politikalarınızı gözden geçiriniz…

Devlet okullarına bütçe veriliyor mu; teorik olarak evet ama pratikte “Hayır”..

Peki nasıl geçiniyor Milli Eğitim’e bağlı okullar. Velilerin verdiği bağışlar, kayıt paraları ile..

Özetleyelim efendim;

çocuğunu okutmak istiyorsan okula perde alacaksın,

çocuğunu okutmak istiyorsan temizlik işleri için para vereceksin,

çocuğunu okutmak istiyorsan mobilya alacaksın,

çocuğunu okutmak istiyorsan boya parası vereceksin,

çocuğunu okutmak istiyorsan devletin tahsis ettiği su, elektrik, doğalgaz paralarına ortak olacaksın

çocuğunu okutmak istiyorsan top top kağıt alacaksın..

Yoksa canından çok sevdiğin ve eğitimli bir birey haline gelmesini istediğin çocuğun dışlanır, iyi eğitim alamaz, fişlenir, aşağılanır..

Hatta hatırlayanlar olacaktır paran yoksa annen temizlik işlerine yardım etmeye çağrılır..

Peki devletin ayırdığı (!) kaynak nereye gider?

Bunu bizim kendimize değil, sizlerin açıklaması gerekmiyor mu Müdürüm? Koskoca bir (?)..

Son söz : Size de düzeninize de !#@!…

Bir Cevap Yazın

