Doğru İş Yönetim Modeli

İş dünyası hayal edebileceğimizden çok daha hızlı bir şekilde değişime uğrıyor. Denetim ve yönetim fonksiyonları icra edilmeden iş dünyası içerisinde rekabet edebilmek günümüzde giderek daha da güçleşiyor. Bu nedenle iş dünyası içerisinde uygulanması gereken yönetim modelleri daha da bir önem kazanmakla birlikte, iş sahiplerinin bu yöntemleri uygulamadaki başarıları doğrudan kendi başarılarını da etkiliyor.

İşletmenin kar edebilmesi için iş sahibinin herşeyden önce doğru hedefler belirlemesi gerekiyor. Uygun işletme yönetimi ile birlikte piyasadaki pazar payının arttırılması, yeteneklerin geliştirilmesi, strateji yönetimi, ihtiyaç analizlerinin doğru olarak yapılması ve personelin sürekli eğitim modelleri içerisinde yetiştirilmesi gibi konuların da uygulanması şirketlerin başarısını arttıran faktörler arasında yer alıyor.

Günümüzde başarı ile sonuçlanan üç çeşit iş yönetim modeli bulunmaktadır;

 

Otokratik : İşçilere güvenmemek üzerine kurulu olan yönetim biçimidir. Karar verme süreçlerinin tamamı iş sahibi tarafından yerine getirilir ve tüm kararlar iş sahibi tarafından verilir.

Bu stil çok hızlı karar verilmesi gereken durumlarda başarı sağlayabilir. Ancak bu yöntem iş sahibinin çalışanlara kötü davrandığı bir model olarak öne çıkmaktadır.

Otokratik yönetim modelinin iki farklı uygulama alanı vardır. Bunlardan biri yönergeye bağlı olarak yakından çalışma ve hiçbir şekilde müsamaha gösterilmeyen denetim mekanizmaları kurma. Her iki durumda da şirket çalışanları sert sonuçları olduğunu bile bile üzerlerinde bulunan işleri gerçekleştirmek için çok da hevesli davranmazlar.

Babacan : Yönetim tarzı olarak çalışanın bakış açısını temel alır ve sosyal ihtiyaçlar üzerine dayanır. Şirket sahibi mevcut durum hakkında bilgi almak için işçilerini dinler. Bu yönetim tarzının uygulanması zaman alıcı olabilir, bu nedenle karar verme süreçlerinde gecikmeler yaşanabilir.

Demokratik: Bu iş yönetim tarzında çalışanlara sonsuz bir güven vardır ve karar almak için onlara izin verilmesi esastır. Yetkiler çalışanlara delege edilmiştir. Grup tartışmaları ve herkesin katılımcı haline geldiği toplantılar bu iş modeli içerisinde Bu iş modelinin dezavantı yönetim ile çalışanlar arasında çatışma çıkma olasılığıdır. Bu tür durumların oluşmaması için ve önyargıların ortadan kaldırılması için gerekli önlemler alınmalıdır.

Tüm işletme modelleri bunlarla sınırlı değildir, daha hibrid olan modeller de iş yaşamı içerisinde yer almaktadır. Temelde hepsi şirketlerin başarıya ulaşmasının sağlanması için uygulanmaya çalışmaktadır.

Peki sizin şirketinizdeki yönetim modeli hangisine daha çok benziyor?

Bir Cevap Yazın

